شناسهٔ خبر: 105656 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خبر داد:

ثبت بیش از ۷۳ میلیون تردد در محورهای استان طی ۱۱ ماه امسال

تردد وسایل نقلیه ۷۳ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۱۰ تردد وسایل نقلیه طی ۱۱ ماه امسال توسط ۵۱ دستگاه تردد شمار در محورهای خراسان شمالی ثبت شد و در این مدت ترافیک راه های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶،۶درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در این مدت ۶ میلیون و ۷۰۳ هزار و ۵۴۶ وسیله نقلیه وارد و ۶ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۸۲۳ وسیله نقلیه از استان خارج شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به  به ترتیب ۱۷،۰۵ درصد و ۱۶،۹۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در بهمن ماه امسال بیشترین متوسط تردد روزانه مربوط به محور بجنورد - شیروان ( بجنورد ) و بالعکس و محور دارای بیشترین تردد (براساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور) اسفراین – سه راهی ایرج و بالعکس ، اسفراین – بجنورد ( بجنورد) و بالعکس بوده است.

وی اظهارکرد: محور دارای کمترین تردد ( بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور )، صفی آباد – گراتی و بالعکس و محور دارای بیشترین سرعت متوسط، بجنورد – شیروان (سیساب)، قوچان – فاروج ( فاروج ) بوده است.

وی با بیان این که تردد ورودی و خروجی استان در بهمن ماه به طور میانگین  ۱۷درصد افزایش یافته است، ادامه داد: طی یک ماه گذشته بیشترین تردد وسایل نقلیه در جاده های استان با توجه به محل صدور پلاک مربوط به استان های  خراسان رضوی با ۲۱درصد، گلستان با ۸ درصد و تهران با  ۶ درصد است.

شهامت ۸۸ درصد تردد در محورهای استان طی ۱۱ ماه گذشته  را مربوط به وسایل نقلیه سبک و  ۱۲ درصد دیگر را مربوط به وسایل نقلیه سنگین دانست و گفت: در بهمن ماه امسال ۲ درصد تردد ورودی استان بیشتر از ۲ روز ماندگاری در استان داشته اند.

انتهای پیام/